颱風來臨 六個家居小貼士

10月尾仍有颱風襲港, 遇上颱風來臨,小朋友多留在家中,家長做好準備,以下呢六個家居小貼士不妨參考吓。

1. 玻璃窗黐膠紙真係有用?

大家有冇試過,即使屋企關咗窗,都仲會聽到啲風一直撞落窗度嘅「呼呼」聲?其實玻璃窗一直承受住風吹雨打嘅強大壓力,隨時都有碎嘅可能。因此,我哋應該未雨綢繆,保護玻璃窗嘅同時,亦都係保護自己、保護他人。

每逢打風一定有不少市民會用膠紙黐玻璃,有人用「井」、「米」字型等不同方式,有研究指出,玻璃被吹破時,中間區域嘅碎片較碎,四周嘅碎片則較大,所以喺玻璃窗貼上交叉/米字型嘅膠紙,可以增加玻璃嘅韌度,對抗較大的風壓,也可以防止玻璃破裂時四濺傷人。但歸根究底的作用始終不大。所以膠紙的保護能力與貼法無關,重點是覆蓋範圍。而且爆玻璃最主要原因不是風力,而是雜物如小石吹撞而導致破裂,所以膠紙的作用不大,除非用較厚的牛皮膠紙黐整塊玻璃。

有些情況黐膠紙反而會更危險, 例如強化玻璃即使爆裂,亦會碎成一粒粒,對途人的傷害不大,但黐上膠紙後,強化玻璃被擊碎便會因膠紙黏着而變成「一舊舊」,相對更危險。不過一般人並不知道自己家中的是普通玻璃還是強化玻璃,而通常新樓的大玻璃、陽台玻璃,都很大機會是強化玻璃。

雖然強化玻璃嘅效果有限,但可以令玻璃即使真係被強風吹爛,都唔會碎成碎片,而是大片大片咁跌落。一方面方便事後清理,一方面亦減少大量碎裂玻璃危害到其他人安全嘅可能性。不過玻璃抵擋強風嘅能耐始終有限,即使貼咗膠紙,亦有機會會被吹爛。所以最安全嘅做法,係喺大風時遠離窗戶,而平日亦應留意玻璃窗上有冇裂痕,即使係細小嘅裂痕都應該即時處理同維修,唔好等到打風先臨急抱佛腳呀!

2. 關緊門窗

天文台會話俾市民知颱風吹緊咩方向,只要大家留意吓屋企嘅座向,就會知道需唔需要關窗啦。假設你屋企嘅窗係向西北,而天文台又話係吹西北風喎,咁你就記得要關窗啦,因為會撇雨入屋,搞到間屋濕曬。相反,如果係吹東南風,就唔使擔心,因為風向相反,所以唔會撇雨。

大家當然知道打風下雨要關好窗戶,除此之外,室内的門也容易被風吹開,尤其是當門同門或窗正對時,形成的對流效果會更加「扯風」,最好關掉其中一扇門。另外,我們可考慮將傢俬及貴重物件搬離當風的窗戶,為免玻璃碎裂破壞物件。

如果門同門或窗係正正對著嘅話,同時開曬兩邊會有對流效果,平時可以令空氣更加流通,但打風落雨嘅時候,就變成更加扯風啦。所以建議大家將其中一邊嘅門或窗關起,只留一邊開住,既唔會太焗,又唔會太大風。

3. 攝毛巾避免窗戶漏水問題

下雨天,不少樓宇都會有窗戶漏水問題,其實我們可以把毛巾「攝」在窗邊,吸走滲水,以免雨水浸濕屋内物品。事後亦應儘早檢查及維修老化的窗戶。

4. 固定室外物品

颱風吹起上黎風力可以好強勁,有機會把物品吹到,不僅造成財物損失。輕嘅物品例如紙、晾緊嘅衫等等,都好容易被風吹到四圍都係,甚至跌埋落街,還可能令人受傷,因此要留意將呢啲物品收好同固定。另一個必須要提嘅物品就係門,如果門開住但又冇嘢頂住嘅話,好容易會被風吹到大力關上,「嘭」一聲好似打雷咁大聲,耳仔痛之餘仲會被嚇到心都離一離。

另外,打風前最好將放置喺露台、騎樓、天台等室外範圍嘅物件搬回屋內,例如盆栽、晾衫竹、雜物等,搬入室內或者固定喺安全嘅地方,如果大件物品無法搬走的話,切記把被風吹倒的物件綁緊,以免物品被大風吹走。

5. 不要開冷氣

打風期間最好不要開動冷氣機。因為如果冷氣機直面氣流,冷氣機摩打跟風鬥力有機使着火,十分危險。

6. 濕度高 — 適當時使用抽濕機

打風好多時都跟住落雨,一落雨就濕度高。濕度高嘅話會造成兩大問題,其一係令到人感覺好攰,訓極都仲係無精神;其二係令到洗咗嘅衫有排都唔乾,長期有種濕立立嘅感覺,而屋企嘅牆身同傢具亦都會因為濕氣而受損。喺呢個時候就需要用到抽濕機,抽走室內多餘嘅水份同濕氣。

 

部分資料來源: HK01, 千居

HOUSE101.com.hk


▲ HOUSE101 香港網上搵樓放盤平台


▲ APS101 全新地產代理工作系統